Sångtävling

Nu är det bara en dag och två timmar kvar innan jag sitter på ett plan till England :)
Det ska bli så jäkla kul! Har dessutom inte träffat min älskade Tammie på 8 dagar, saknar henne <3
Fast jag är lite nervös, tänk om jag glömmer säga mrs och mr? Tänk om de blir arga då, antagligen inte men...

Idag ska hela familjen på kalas för mammas kompis, 50 - årskalas. Det ska bli trevligt. Vi ska nog snart åka ut någonstans för att köpa present till henne.
Just nu tittar jag o mamma på curling, damerna, och det går skitbra! Det är roligt att sverige tagit så många medaljer. Guld i skidskytte två gånger tror jag, brons för Anja och ett silver i någon till skidgrej!

Ni kanske vill veta hur sångtävlingen gick igår. Först så kom vi dit i rätt god tid till Allum. Det tog en lång stund innan vi hittade scenen. Mamma höll hela tiden på att säga: Vad är det här för jävla köpcenter! haha.
När vi kom fram så gick jag med en grupp tjejer igenom hela köpcentret. Onördigt tänkte jag hela tiden, varför skulle vi samlas där om vi ändå skulle gå en lång bit. I alla fall när vi kom fram så sattes sig alla i en jättestor ring. Det var 28 stycken som skulle tävla! Jag blev jätteförvånad, trodde bara det skulle vara typ 8 stycken.
Tjejen som höll i det började prata och förklara att nu kommer vi välja ut ungefär hälften av er och imorgon kommer de få gå en modervisning i bikini och badräkt.  Jag fattade absolut ingenting, en modervisning, jag är ju ingen modell!? Tillslut fattade jag att vi gått med fel grupp, och detta tydligen skulle vara någon modelltävling.
Så vi skyndade iväg därifrån, sprang genom hela Allum, men som tur var, så var det lugnt. Vi gjorde en soundcheck och jag som var andfådd, stressad och nervös skakade som en jävla idiot. Sedan fick vi sitta och vänta i nästan en timme på att tävlingen skulle börja. Första personen som sjöng var lätt bäst, hon hade sådan utstrålning och bra röst. Mitt nummer gick helt okej, det var i alla fall väldigt kul. Sedan skulle folk rösta och vi fick vänta ytterligare en timme. Under tiden uppträde Erika och Alice som varit med i Idol. Jag gick varken till final eller då vann och gick vidare, men jag är ändå jättenöjd. En tjej som sjöng movin on var hon som gick till semifinal i stockholm, jätteduktig.
Så, nu är i alla fall det över och nu behöver jag bara tänka på ansökingarna till Mimers och Rytmus.

Ni får ha det bra så hörs vi nästa vecka när jag kommer hem från England :)

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback