Anton Hysén

För några dagar sen läste jag i tidningen om den första manliga fotbollsspelaren som kommit ut som homosexuell.
Precis som det står i tidningen, så finns det tiotusentals fotbollspelare i Sverige, så det borde egentligen finnas flera hundra homosexuella spelare
Tränare har sagt att om de fått reda på att en av deras killar var bög, skulle han bli tvungen att lämna laget direkt.
Asså, VAD ÄR DET HÄR!!!??? Det gör väll ingenting att en av spelarna är homosexuell. Jag blir så arg när lag läser detta. Jag förstår att homosexuella fotbollspelare inte säger att de är gay, då kan de ju bli kickade från laget, och det är helt sjukt!!
Anton är den absolut modigaste spelaren någonsin! Jag blir så stolt över att han, även fast han vet vad som kan hända, berättar vem han är.
Jag tror att alla homosexuella killar kommer att få Anton som förebild, och jag hoppas att fler fotbollspelare kommer att våga berätta om sin läggning.

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback